Optimaalisin tilanne olisi, jos auton kaikki kulmat painaisivat 25% kokonaispainosta. Harvoin kuitenkin näin on, mutta seuraavaksi tärkeintä olisi saada saman akselin pyöräpainot samoiksi. Jos auton rakenteiden takia siihen ei päästä, niin olisi hyvä, että ns diagonaalipainot olisivat samat.
Kulmapainojen mittaus tulee aina tehdä vaakasuoralla alustalla. Myös ylimääräinen jännitys, joka johtuu auton noston aiheuttamista pyöräkulmamuutoksista, pitää eliminoida.
Myös mahdolliset vakaajatangot tulee olla irti. Meillä on käytössämme Longacre vaaat, sekä erikoisvaakapöydät liukulevyineen mittauksen oikeaoppiseen suoritukseen.
Hinnat:
Kokonaispainon ja kulmapainojen mittaus 50,00 euroa.
Kulmapainojen säätö 95,00 euroa/h.